14.BÖLÜM:REN ROTASINDA DÖRDÜNCÜ GÜN

Eklenme Tarihi: 07 Mayıs 2016
Geçerli Tarih: 18 Aralık 2017, 21:40
Site: Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz
URL: http://www.cekmekaravanileyolhikayelerimiz.com/icerik/384-14bolumren-rotasinda-dorduncu-gun.html

Sabah kapalı ancak yağmursuz bir güne uyanıyoruz.Bugün Ren rotasının en gizemli şatosu Eltz'i gezeceğiz.Almanya'nın görülmesi gereken yüz destinasyonundan birisi olan bu mekan çok hoşumuza gitti.

Bugün tek bir şato gezeceğimizden pek bir acelemiz yok.Sabah kahvaltı sonrasında çamaşır faslı yapıyoruz.Eltz şatosu yaklaşık 95 km uzaklıkta ve karşı kıyıda.Hava bir açıyor bir kapatıyor.Bugün yağmura yakalanacağız gibi gözüküyor.

Saat 11 gibi hazırlanıp kamptan ayrılıyoruz.Önce Rüdesheim şehir merkezindeki feribot iskelesine gidip sıraya giriyoruz.Kamp çıkışı hafif çisenti başlıyor.

Feribot çıkışı şehir içinde kısa bir araba turunun ardından kendimizi navigasyon sayesinde otobana atıyoruz.Yaklaşık doksan km yolumuz var.

Çok güzel köy ve kasabaların ardından bir orman yolunda girip Eltz şatosunun büyük otoparkına giriş yapıyoruz.Etraf ziyaretçi kaynıyor desek yalan olmaz.Otopark tur otobüsleri ile dolu.Orman yolundan  görevlilerin yönlendirmesiyle Eltz şatosuna doğru yürüyüşe geçiyoruz.

Orman yolunda yarım saatlik bir keyifli yolculuğun sonunda karşımıza çıkan manzara oldukça etkileyici.Arada sırada orman yolunda yürüyen turistlere rastlamasak tedirgin olacağımız bu yolun sonunda gizemli Eltz şatosuna varıyoruz.

Gördüğümüz manzaradan çok etkileniyoruz.Etraftan bir kaç görüntü aldıktan sonra kendimizi şatonun bahçesine atıp balkonda aşağıda akan derenin sesini dinlemeye koyuluyoruz.

Bir süre sonra bu sefer şatonun iç avlusuna geçip ingilizce rehperli tur için bilet alıyoruz.Bu arada saatimizi beklerken etrafı geziyoruz.

İçeriye guruplar halinde alıyorlar.Öndeki gurup çıkmadan girmiyorsunuz .Rehper eşliğindeki bu turda görüntü almak yasak.İçeri girdiğinizde orta çağ filmlerinde yaşıyor gibi hissediyorsunuz.Şatonun hemen hemen tüm eşyalarını korumuşlar.Bizde hayranlık içinde gezdiğimiz bu görüntüleri belleğimize kaydediyoruz.
Bir saatlik bir turun ardından şatonun iç bahçesine çıkıp gördüklerimizin etkisiyle biraz dinleniyoruz.

Ebru dışarı çıkıştaki hediyelik eşya dükkanından bir kaç ufak tefek şey alıyor.Havada yavaş yavaş bulutlanıp çisenti şeklinde yağmaya başlıyor.Bizde bu sefer gelişin aksine servis ile arabamıza geri dönmeye karar veriyoruz.
Almanya'nın en güzel yerlerinden olan Eltz şatosu ziyaretimizi bitirip kampa dönüşe geçiyoruz.Yarın Ren rotamızda beşinci  ve son günümüz.Yine gezilecek güzel mekanlarımız var...