Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

23.BÖLÜM:CHENONCEAU ŞATOSU

Loire vadisindeki  son günümüzde  bu bölgenin incisi Chateau De Chenonceau'yu gezeceğiz.Şato Loire nehrinin bir kolu olan Cher ırmağını bir gerdanlık gibi karşıdan karşıya köprü gibi bağlıyor.Şatoya aynı zamanda kadınlar şatosuda denmekte.Şatoya her daim kadınlar hükmetmiş.

Bilinen en meşhur iki  sahibi ise Kral ikinci Henry'nin metresi  Diane De Poitiers ve  kralın ölümünden sonra  asıl şatoya ihtişamını kazandıran eşi  İtalyan Catherinde De Medici olmuş.

Kralın ölümünden sonra eşi Catherine de Medici Chenonceau'da oturan metresi Diane de Poitiers'i buradan çıkartıp  ömrünün sonuna kadar sürgünde yaşayacağı Chaumont şatosuna gönderir.Sonrasında yapıya hakim olan İtalyan kimliğini verir.

Yaklaşık birbuçuk saatlik yolculuğun ardından şatonun parkına arabamızı park edip bilet alıyoruz.Resimdede görülen yoldan yürüyüp şatonun devasa bahçesine giriş yapıyoruz.

İnanılmaz güzellikteki bahçede hangi görüntüyü alacağımıza şaşırıyoruz.Havada fotoğraf çekmek için oldukça elverişli bir oyana bir buyana  dolaşıp duruyoruz.

Yaklaşık bir saat bahçede  gezindikten sonra  bu sefer şatonun içini gezmeye başlıyoruz.Özelllikle Cher ırmağı manzaralı mutfak bölümü çok hoşumuza gidiyor.

Şatonun içinden gezerek Cher ırmağının karşı kıyısına geçiyoruz.Bu taraftanda şatonun manzarası bir başka güzel geliyor.Uzun yürüyüş ve bisiklet yollarında onlarca ziyaretçi günün tadını çıkartıyor.

Bu son karelerle tatilimizin yedi günlük Loire vadisi bölümünü bitirmiş oluyoruz.Yarın Fransa'da uzun bir yolculuğumuz olacak.Bu sefer üç sene önce alt kısmını gezdiğimiz Lavanta bahçelerinin ana yurdu Drome vadisine  Valance şehrine gidiyoruz...