Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

12. BÖLÜM:REN ROTASINDA İKİNCİ GÜN

Sabah oldukça açık ve güneşli bir güne uyanıp kahvaltıyı erkenden yapıyoruz.Ben yola çıkmadan önce kısa bir kamp turu yaparak birkaç kare fotoğraf çekiyorum.

Saat dokuz gibi kamp alanından çıkıyoruz.Bugün Ren rotasının en güzel şatosu Romantik Reinstein'i gezeceğiz.Şato karşı kıyıda olduğundan önce feribot rıhtımına gidiyoruz

Feribot ile karşı kıyıya geçmek  on beş dakika sürmüyor.İskeleden inip yaklaşık yarım saatlik bir yolculuğun ardından şatonun yol kenarındaki otoparkına giriş yapıyoruz.

Parka arabayı bıraktıktan sonra Reinstein şatosunun merdivenlerine tırmanmaya başlıyoruz.Arada mola verip nehrin manzarasını seyrederek dinleniyoruz.

Aşağıdaki iskeleye yanaşan tur tekneleri Rüdesheim şehrinden ziyaretçileri guruplar halinde kıyıya bırakıyorlar.Bizde biraz dinlenip yırmanmaya devam ediyoruz.

Yaklaşık onbeş dakikalık bir yürüyüş ve tırmanmanın ardından kale kapısına varıyoruz.Önce bilet alıp kısa bir koridordan geçip kalenin içindeki asma bahçesine giriş yapıyoruz.

Ren nehri manzaralı asma bahçesi içine girdiğimizde Ebru video bende resim çekmeye başlıyoruz.Etraftaki ziyaretçilerde manzaradan etkilenip görüntü alıyorlar.

Asma bahçesinden sonra merdivenlerden tırmanıp üst terasa çıkıyoruz.Ren nehri manzarası adeta bizi çarpıyor.Ağır ağır geçen nehir gemilerini seyrediyoruz.

Terasta görüntü alırken adeta kendimizden geçiyoruz.Karşı kıyıdaki üzüm bahçelerinin intizamı ve güzelliği insanı büyülüyor adeta.Biraz sonra Ren manzarasını daha yukarıdan seyretmek için üst gözetleme kulelerine çıkıyoruz.

Kulelerden manzara dahada müthiş.Ağır ağır yol alan yük gemilerini seyretmek çocuklara oldukça ilginç geliyor.Bilal bu işe pek bir seviniyor.Daha sonra aşağıya inip şatonun içini gezmeye başlıyoruz.

Şato için gezdikten sonra nehir manzaralı kafeteryasında soluklanıp son kes seyir terasına gibip bolca görüntü alıyoruz.Etraf oldukça kalabalık en çok uzakdoğululara rastlıyoruz.

Artık yavaş yavaş saatler ilerliyor biz zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz.Ancak çocuklar yoruluyor hemde bir an önce kampa gidip oyun oynamak istiyorlar.Bizde Reinstein şatosuna veda edip karavanımıza dönüyoruz.Yarın Ren rotasının diğer şatolarını gezmeye devam edeceğiz.