Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

5.Bölüm VENEDİK SULZEMOOS

Saat sekiz buçuk gibi Fusina limanına iniyoruz.Hava oldukça güneşli ve güzel.Bugün yaklaşık altı yüz km yolumuz var.Rota hedefimiz akşam olmadan Sulzemoos marketin ücretsiz karavan park alananına varmak.

Kısa sürede liman sahasından çıkıp Venedik trafiğine karışıyoruz.Yarım saatlik yoğun bir trafikten sonra İtalya'yı Avusturya'ya bağlayan Brenner otobanına  giriş yapıyoruz.

İtalya Alp'lerinin kalbine giden Brennero otobanı özellikle Garda gölü yol ayrımından sonra görsel bir şölen sunmaya başlıyor.

Özellikle otobanın karşı şeridi orta avrupadan deniz tatili yapmak için yol alan karavancılar ile dolu.Dakika geçmiyorki bir karavan görmeyelim...

Yaklaşık iki saat sonra ilk molamızı veriyoruz.Çekme karavancı olduğumuzdan park yerimiz tırların olduğu alan.Bir güzel türk usulü kahvaltı soframızı kuruyoruz.Sizin anlıyacağınız bizden iyisi yok.

Kahvaltı sonrası yola çıkmak istiyoruz.Ancak boş olan sol tarafımızada bir tır park etmiş.Ancak çok yakın olduğunda problem yaşamayalım deyip karavanı mover ile çıkartıp yola koyuluyoruz.

Mola sonrası ben fotoğraf ve video çekimi yapıyorum Ebru direksiyon başında.Yol boyunca geçen karavanları seyrediyoruz.

İtalya Avusturya sınırına yaklaştıkça manzara inanılmaz güzelleşmeye başlıyor.Alp dağlarının eteklerine kurulmuş küçük İtalyan köyleri muhteşem.

Üç saatlik bir yolculuğun ardından Avusturya sınırına girmeden önce küçük bir mola verip hem depomuzu dolduruyor hemde biraz dinleniyoruz.Arkada çocuklar yavaş yavaş isyan bayrağını sallamaya başlıyorlar...

Kısa mola sonrası yola devam ediyoruz.Rakım gittikçe yükselmeye tüneller sıklaşmaya başlıyor.Manzarada bir o kadar güzelleşiyor...

Saat iki gibi İtalya Avusturya sınırındayız.İlk iş olarak vinyet pulu almamız lazım.Bizde sınırın hemen başlangıcındaki büyük dinlenme tesislerine giriyoruz.Önce biraz atıştırma yapıp sonra kahvelerimizi içiyoruz.

Avusturya'dayız yol ve çevre kalitesi İtalya'ya göre bir gömlek daha iyi.Kış olimpiyatlarını dünyada iki kez düzenleyen tek şehir olan İnnscbruck 'a az bir yolumuz kaldı.

Gözlerimiz yeşile doyuyor desem yalan olmaz.Otoban kenarındaki irili ufaklı Avusturya köylerini seyrede seyrede yol alıyoruz.

Inscbruck şehrini geçtikten sonra Münih otobanına giriyoruz.Artık yavaş yavaş Almanya'ya giriş yapıyoruz.Hava kararmadan Sulzemoos markete varmamız lazım çünkü rotamızın planlanmasında çok emeği geçen Sevgili Hüseyin Akdeniz abi ile buluşacağız.

Akşam saatine kaldığımızdan yoğun Münih şehir trafiğine takılıp normal rotamızdan bir saat geç kalmamıza rağmen  hava kararmadan saat sekiz gibi  Avrupa'nın en büyük karavan marketi Sulzemoos Der Freistaat'ın karavan parkına varıyoruz.