Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

ALMANYA HOPFENSEE

Romantik Strabe rotasında 2012 yılında kaldığımız Füssen Camping Hopfensee ve gölü Almanya'nın en kaliteli mekanlarından biri.Hemen yakınlarındaki  Hohenschwangau ve Neuschwanstein şatoları ise en çok turist çeken yerlerinden biri.

Avusturya Almanya sınırında bulunan göl muhteşem manzaraya sahip Alp dağlarının  kar suları ile besleniyor.Çimenler ise daha yani biçilmiş çok güzel kokuyorlar.

Göl kenarında küçük bir Alman köyü bulunuyor.Etrafında çepeçevre bisiklet ve yürüyüş yollları var.Bizim gezdiğimiz günlerde izci gurupları yürüyüş yapıyordu.

Göle sıfır konumdaki kamp alanının önünden başlayan yürüyüş yolu ile göl etrafında gezintiye başlıyoruz.Hava güzel olduğundan bunu fırsat bilen Almanlar güneşin tadını çıkartıyorlardı.

Göl kenarında kurulu iskelede kiralık akülü kayıklar var.Bazı Almanlar göl üzerinde gezintiye çıkıyorlar bazıları ise balık tutuyorlar.

İskeledeki görevliye balık tutmak için izin belgesini nereden alabileceğimizi soruyorum.Bana Füssen şehir merkezinde belediye bürosuna gitmemi söylüyor.

Ertesi gün tekrar havayı güzel görünce gölü besleyen derenin olduğu diğer kısmına gezmeye gidiyoruz.Bu bölümde yerleşim yok.

Dün olduğu gibi yine bir izci gurubuna rastlıyoruz.Orta yaşta Almanların çoğu ya yürüyorlar yada bisiklete biniyorlar.Bisiklet yolları etraf köylere kadar gidiyor,gıpta ediyoruz.

Yaklaşık yarım saatlik bir yürüyüşün ardından gölü besleyen dereye ulaşıyoruz.Tahminiminden ufak geliyor.İçi ise balık dolu başıboş dolanıp duruyorlar.Köprü üzerinde görüntü alıp göl turumuzu bitiriyoruz.