Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

FRANSA ANNECY

Fransa İsviçre sınırında Alp dağlarının berrak turguaz renkli sularının buluşma noktası olan bu gölü ilk olarak 2008 Avrupa futbol şampiyonasında Türkiye gurup maçlarını izlemek için gittiğimizde ziyaret ettik.
Bundan tam altı yıl sonra  tekrar 2014 yılında görmek nasip oldu.Fransa Alpl'lerinin beslediği bu tabiat harikası göl ve çevresi çok bakımlı ve kaliteli.

Önce ilk gelişimizde gölün Annecy şehir merkezine yakın olan sahil kısmını gezdik.Bu kısımdaki yol oldukça manzaralı ve güzel.

Çek milli takımını yendiğimiz unutulmaz 3/2 lik maç öncesi iki günlük arada ben ,kayınpederim diş hekimi arkadaşlarım İsmail ve Sezer ile beraber bu muhteşem gölü gezdik.

Göl kenarında çok güzel bir park ve yat limanı kurmuşlar.Göz alabildiğine büyük park  yürüyen bisiklete binen  kono ve sörf yapanlarla doluydu.

Gölü ikinci defa ziyaretimizde karşı kıyıdaki Camping Le Lac'ta konakladık.Göle sıfır bu kamp alanından akşam güneşinin batışını seyretmek çok keyifli idi.

Kampın üçüncü günü sabah kahvaltısından sonra araba ile yola çıkarak gölün etrafında yapacağımız tura başladık.Hava açık ve güneşliydi.

Kampın olduğu gölün karşı kıyısında mevcut olan ceplerde gece konaklama yapan motokaravanlara rastlıyoruz.Kimi güneşin tadını çıkartıyor kime de gölde serinliyorlardı.

Havayı açık ve güneşli gören Fransız bisikletçiler  guruplar haline yollara düşmüşlerdi.Yol dar olduğundan bazen bisiklet gurupları sebebiyle yol almak zorlaşıyordu.Ancak acelemiz yok manzara muhteşem.

Yaklaşık bir saatlik yolculuğun ardından gölün baş kısmındaki limana varıyoruz.Buranın hemen bitişiğinda beş yıldızlı bir kamp alanı mevcut.

Burada yaklaşık bir saat oyalandıktan sonra gölün boşaldığı şehir merkezine doğru gidiyoruz.Yer altı otoparkına arabayı bırakıp gezintiye çıkıyoruz.

Buradan da gölün boşaldığı kanalın şehir içinden geçerken küçük venedik denilen kanalların olduğu çarşı kısmında gezintiye  çıkıyoruz.

Tarihi merkez  oldukça kalabalık önce güzel bir restorant bulup öğlen yemeğini yiyoruz.Daha sonra ara sokakalara dalıp alışverişe gezintiye başlıyoruz.

Bir süre sonra liman kısmındaki parka doğru yürüyerek etrafı seyre koyuluyoruz.Karşı dağlar Fransa'nın en meşhur kayak merkezlerinden biri olan Chmonix..

Bir süre sonra çocuklar ve Ebru göl içinde kano ile gezmek istiyorlar.Akşam için kıyıda havai fişek gösterileri için hazırlıklar var.

Göl üstünde yaklaşık bir saatlik bir gezintinin sonrasında bu sefer gölü yukarıdan gören manzaralı yerlere gitmeye karar veriyoruz.

Arabayı park ettiğimiz yerden alıp yola koyuluyoruz.Yukarıdaki manzaralar aşaıdan daha güzel .Hava kararana kadar etrafı dolanıp akşam üstü göl turumuzu bitiriyoruz.