Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

İSVİÇRE BRİENZERSEE

2014 yılı İsviçre gezimizde komşu Thun gölü  kenarındaki Camping Manor Farm'da  konaklayıp Brienzersee gölü ve kıyısındaki kasabaları ve köyleri araba ile gezdik.Gölün etrafı oldukça bakımlı.Gölü besleyen Alp dağlarının hemen her bölgesinde kayak pistleri mevcut.Açık ve güneşli bir hava yakalandığında manzarası enfes.

İnterlaken bölgesinin iki güzel gölünden ufak olanı Brienzersee gölü  gezimiz için sabah erken kalkıp kahvaltısı sonrası  kamp alanından ayrılıyoruz.Hava şansımıza açık ancak bu bölgede her an herşey olabilir.

Brienz kasabasında ilk molamızı veriyoruz.Göl kıyısındaki bu ufak yerleşim yerinde gezerken eski ahşap İsvçre köy evleri dikkatimizi çekiyor.

Göl kıyısında uygun bir otoparka arabayı yerleştiriyoruz.Önce kasabanın çarşı pazar kısmında gezinmeye başlıyoruz.Günlerden pazar olduğundan etraf sakin.

Ara sokaklara girip, çok eski ahşap yapılar olmasına rağmen korunmuş bu eski İsviçre mahallesini gezmeye başlıyoruz.Evlerin hepsinde yaşayan mahalle sakinleri var.

Kasabadan ayrılıp araba ile gölün kıyısında turumuza devam ediyoruz.Kamptan ayrılamadan önce çay demleyip termosa koymuştuk.Kendimize göl kıyısında ufak bir atıştırma yapmak için manzaralı  bir cep arıyoruz.

Etrafın bakımlı olmasına ve güzelliğine imreniyoruz.Ara ara kısa mollalar verip görüntü alıyoruz.Güneşin tadını çıkarmaya çalışan İsviçre'liler yol kenarlarında uygun yerlerde piknik yapıyorlar.

Yaklaşık yarım saatlik bir gezintinin sonunda güzel bir alan bulup arabayı park ediyoruz.Manzaramız enfes.Şimdi çay içip atıştırma vakti.

Kısa molanın ardından araba ile göl kıyısındaki turumuza devam ediyoruz.Havayı böyle yakalamışken manzaranın tadını çıkartıyoruz.İkindi vakti ise göl gezimizi sonlandırıp kampa geri dönüyoruz.